On-line sjednávání služeb trendem roku 2020

V posledních deseti letech jsme zažili obrovské změny ve zvyklostech týkajících se nejen nakupování, ale i finančních služeb. Ačkoliv se to na začátku milénia zdálo nepředstavitelné, podstatné množství našich nákupů přešlo z kamenných obchodů do těch  internetových. A nebavíme se už pouze o elektronice, ale v čím dál větší míře i o oblečení a dokonce potravinách.

U finančních služeb jsme si prošli vývojem od on-line sjednávání těch nejzákladnějších produktů, jako je cestovní pojištění a povinné ručení až po on-line zakládání bankovních účtů. Následovalo sjednávání a správa životního pojištění nebo podávání žádostí o spotřebitelské a hypoteční úvěry.

Je tedy zřejmé, že jsme si na prostředí on-line přístupu k různému druhu služeb zvykli a naplno oceňujeme komfort a úsporu času, které nám přináší. Dobrou zprávou je, že tento trend pokračuje a v tomto roce půjde opět o krok dál. Po financích je totiž na řadě segment spotřebitelské energetiky.

Představte si, že stejně, jako si na srovnávači hledáte vhodné povinné ručení na své auto, si nyní můžete vybrat i optimální dodávky energií, tedy elektřiny a plynu. V podobném prostředí jaké známe z nákupů na e-shopech si můžeme jejich dodávky i nasmlouvat. Veškerá komunikace související s nasmlouváním dodávek pak funguje také již známým způsobem. Smlouvy s přílohami jsou zaslány prostřednictvím e-mailové zprávy a totožnost ověřena pomocí verifikačního kódu zaslaného prostřednictvím SMS zprávy. Následné využívání služeb v on-line režimu s sebou přináší další výhody, na které jsme zvyklí například u bankovnictví. Máme okamžitý přístup k informacím o spotřebě, nákladech a zálohách nebo možnost měnit některé parametry služby či stahovat potřebné formuláře. Pro zvýšení uživatelského komfortu jsou už i pro energie dostupné aplikace, neboli “apky”. Pak už máme doopravdy vše v kapse, včetně možnosti okamžitého odečtu elektroměru či plynoměru, hlášení technických problémů nebo výpadků služeb.

Další dobrou zprávou je to, že díky automatizaci je tento způsob sjednávání a správy pro poskytovatele méně nákladný, což se zpravidla projeví v nižší ceně dodávek pro koncové spotřebitele. On-line sjednáním dodávek energií tedy ušetříme čas i peníze.

Napadá vás ještě nějaký důvod, proč se hnát na pobočku nejbližšího dodavatele, mačkat se v MHD nebo se stresovat při parkování a trávit čas s pořadovým lístkem v ruce? Vítejte v roce 2020! Věnujte se raději svým blízkým u kávy nebo jiné příjemné aktivity a uspořené peníze investujte do sebe.